Atunci cand vine vorba de curatenia “domestica” ne referim la curatenia pe care o facem, fiecare dintre noi, in casa in care locuim. Dar ce ne consuma cel mai mult timp este stergerea prafului, care pare sa fie mereu prezent, mai ales pe parcursul verii. Daca luam in considerare temperaturile crescute si precipitatiile scazute de pe parcursul anotimpului cald, precum si intensificarea circulatiei rutiere din ultimii ani, gasim si explicatia pentru prezenta agasanta a prafului.
Exista insa solutii practice si eficiente pentru a tine praful la distanta pentru perioade mai mari de timp, fara sa depunem mai mult efort sau sa facem curatenie mai des.
Producatorii de solutii de curatenie vin in ajutorul nostru, iar respectand sfaturile de mai jos ne vom usura munca depusa si vom scurta timpul alocat curateniei.
In orice tip de companie, curatenia este la fel de importanta ca si calitatea serviciilor prestate. Desi in mod traditional, companiile si institutiile angajeaza personal pentru curatenie, in ultimii ani trend-urile se indreapta catre firmele specializate in curatenie profesionala. Procesul de externalizare a serviciilor de curatenie se dovedeste a fi benefic si profitabil pentru clientii firmelor de curatenie profesionala.
La o analiza la prima vedere, motivele sunt evidente. Echipele specializate in curatenie profesionala pentru birouri, centre comerciale sau curatenie la domiciliu sunt atent selectionate si verificate, beneficiaza de calificare si training permanent, utilizeaza produse special create, aflate la un nivel superior fata de cele domestice, gasite pe rafturile magazinelor.
Dar sa analizam mai atent avantajele externalizarii serviciilor de curatenie catre o firma specializata. In orice firma, companie sau institutie, managerii sunt mereu sub presiunea de a face totul sa mearga bine, de a-si coordona echipele, de a atinge targeturile lunare de productie si de a se ocupa de activitatea firmei ca intreg.
Astfel, problema curateniei tinde sa ajunga pe un loc secundar, afectand intreaga atmosfera de lucru si chiar imaginea companiei in fata clientilor care le calca pragul.
Firmele specializate in curatenie profesionala ofera programe flexibile si asigura curatenia si igienizarea permanenta a spatiului. De asemenea, costurile sunt reduse in raport cu a avea personal angajat.
Fiecare zona in parte are o anumita destinatie, in functie de activitatile desfasurate acolo. Astfel, s-a creat un cod al culorilor pentru curatenie, tinandu-se cont de materialele existente intr-o anume zona si de cat de contaminata de bacterii si microbi poate fi.
Conform acestui cod, culoarea rosie este destinata exclusiv pentru zona cabinelor din baie, avand risc crescut de infectii si contaminare, cea galbena este destinata tot spatiilor din baie, dar mai putin expuse contaminarii (lavoare, oglinzi, faianta), spatiile de birouri si suprafetele generice se marcheaza cu albastru, iar cu verde sunt spatiile destinate mancarii.
In Occident, practica utilizarii codurilor de culoare este deja traditie, intrucat eficientizeaza si organizeaza munca firmelor de curatenie profesionala, reducand timpul alocat curateniei si impartind resursele mult mai bine si mai sigur. Astfel,se evita folosirea substantelor necorespunzatoare pe anumite suprafete, limitand efectele nocive pe care le pot avea dezinfectantii puternici de baie asupra mobilierului de birou sau evitand folosirea substantelor toxice in spatiile unde se prepara si se serveste mancare.